ninaderks.reismee.nl

Back in Ghana !!

Hoihoi,

Ik was eigenlijk niet van plan om een blog te schrijven. Maar nu ik in de taxi zit denk ik; Ik heb zoveel wat ik juklie wil vertellen. Dus ben ik begonnen met schrijven. Maar ik weet niet tot wanneer ik er zin in heb ;)

Donderdag was het eindelijk zover, terug naar Ghana! Toen mijn ouders me in Eindhoven kwamen ophalen, had ik al kriebels in mijn buik. Elke twee minuten keek ik door het raam of ze er al waren. We vlogen vanaf Brussel via Istanbul naar Accra. Natuurlijk kregen Salim en ik het voor elkaar om bijna de overstap van 3 uur te missen, omdat we op t laatst nog snel even chickenwings wilden halen. Uitgeput en zwetend kwamen we aan bij de gate die zojuist ging sluiten. Precies op tijd dus ;)

Aangekomen in Accra hoorde ik gelijk de Ghanese muziek, Heerlijk ! Het avontuur begon al goed toen we erachter kwamen dat mijn koffer kwijt was. Balen, maar t is niet anders. Hij zou de volgende dag met eenzelfde vlucht meekomen. Die dag erop zijn we terug langs geweest, maar het mocht niet baten. Er waren veel mensen met een verloren koffer. Zelfs een jonge moeder met 4 kinderen. Alle 10 de koffers weg en 1 kindje lag ook nog in het ziekenhuis. De stoom kwam uit haar oren. Veel spanning een sensatie, haha. Terwijl wij alleen maar dachten, het koffer mag nog wel 3 dagen wegblijven. Voor elke dag kreeg je namelijk 50 dollar, werd ons verteld.

Gelukkig hadden we onze de eerste nacht in dezelfde stad Accra geboekt. Aangekomen bij de taxi's hadden ze al verwacht naar welk hotel we gingen. Die was namelijk het goedkoopst. Alsof het op ons voorhoofd stond, haha. Maar het hotel was hardstikke goed en ze waren erg vriendelijk. We sliepen in een kamer met verschillende backpackers uit Nigeria, Polen, Zwitserland etc. Erg gezellig.

Al onze handdoeken zaten in mijn backpack, dus we hebben ons maar even met een T-shirt afgedroogd. Gelukkig had ik mijn toilet is Salims backpack. Het was een vermoeiende dag, dus zijn snel in slaapgevallen. De volgende dag kregen we een lekker ontbijtje. We zijn naar een shopping centre gegaan voor een simkaart te kopen. De eerste keer voor Salim in de trotro ;) Ik weet nog dat hij de avond ervoor zei: 'Het valt mee het verkeer.' Nou daar kwam hij nu wel op terug, haha. Zelfs ik vond het soms schrikken, maar het was wel oprecht genieten in de Trotro en alles om me heen. Vooral de loslopende dieren zoals kippen en geiten.

De terugweg ging iets minder soepel. De trotro chauffeur had Apolo station verstaan, terwijl we Agolo station bedoelde. We kwamen totaal ergens anders uit en besloten verder te lopen. Alle soorten vervoer in een dag al meegemaakt :p Toen ik de eerste keer in Ghana was, ben ik eigenlijk helemaal niet veel in de hoofdstad geweest. Je merkt dat er super druk is en je ziet ook een erg groot verschil tussen arm en rijk dicht langs elkaar. Veel bedelaars. Wat Salim heftig vond is dat er hondjes langs de drukke weg in de lucht worden gehouden om te verkopen. Alsof het alleen vlees is en verder niks. Het laatste stukje hebben we een taxi genomen even uitgerust bij het hotel.

Na de teleurstelling bij het vliegveld zijn we toch maar naar onze volgende bestemming vertrokken, Kokrobite. Wist je dat ze zelfs de Uber-app in Ghana gebruiken? Ideaal als je internet en GPS werkt dan, hihi. Het was een hele zoektocht, maar we hebben John gevonden! We kwamen middernacht aan en zijn als een blok in slaap gevallen. In een heel mooi schattig huisje, met een bucketshower. Ik vond het heerlijk om in de hete buitenlucht die koude emmers water over mee heen te gooien. Salim vond het maar vermoeiend, haha. Maar voor de rest een super gezellig hotelletje. Het kost toch veel energie al die indrukken de eerste dag. Vandaag gaan we lekker rustig aan het strand liggen.

(De foto's komen op facebook)

Reacties

Reacties

Nicole

Hey Nina en Salim heel veel plezier samen en inderdaad die koffer dat komt vast wel goed. En anders maar niet he haha. X

Mini

Dank je wel Nina, voor het amusante verhaal!! Dat Salim en jij nog veel moois mogen beleven. En dan natuurlijk op de blog voor ons!!

Annet (moeder Nina)

Leuk om je grappige verhalen weer te lezen. Wat kun je toch heerlijk relativeren. Ik hoop dat Salim net zoveel gaat genieten dan jij de komende tijd. Laat hem maar genieten van het paradijs in kokrobite. Want vanaf daar wordt het alleen maar primitiever?
Xxx mama

Mariette Ossenblok

Hoi Nina en Salim balen van je koffer maar laat dat de pret niet drukken geniet daar saampjes en laat aan Salim zien wat Ghana voor jou is en betekend veel plezier xx

Truus

Leuk verhaal weer. Dat met de koffer is iets dat jou weer moet overkomen. Succes met het terug vinden van je koffer. Heel veel plezier samen en geniet er weer van zo in Ghana.
Bedankt dat we weer je verhaal mogen volgen.

Lynn

Leuk Nien! Veel plezier samen! ❤️

Annette (moeder Ilse)

Heel veel plezier! Leuk je verhaal te lezen.

Lotte (nicht) en Berrie

Hey nichtje..
Wat een sensatie haha..maar ook weer heerlijk genieten, wat zal het fijn 'thuiskomen' zijn. En met jou aan zijn zijde komt dat met Salim ook helemáál goed ;-) Fijn dat hij nu ook live kan zien waar jij al die mooie en fijne tijden hebt beleefd. Geniet ervan saampjes..van de geuren, de omgeving, de mensen..en natuurlijk van ELKAAR!! Liefs van ons..

mariet

Hallo Nina en Salim,
Wat hebben jullie nu al weer allemaal meegemaakt. Jammer dat jij je koffer nog kwijt bent. Hopelijk komt hij nog terug. En anders moet je maar denken er zijn ergere dingen. Hopelijk kunnen jullie nog samen veel genieten daar. heel veel plezier en tot????

Tante Annie

live Nina en Salim
Wat leuk voor ons een berichtje van ons lief achternichtje uit Ghana
we zijn er super blij mee en hopen dat jullie samen nog een hele mooie tijd tegemoet gaan het is toch een beleving En was het leuk om nu weer even terug te zijn?
En voor je vriend lijkt het ook heel leuk wat jij Nina kunt uit ervaring veel over het land vertellen succes er mee, tot zien tot horens en bedankt!!!

Thea

Hoi Nina en Salim,
Wat leuk om je verhaal te lezen, hopelijk heb je je koffer weer snel terug. Heel veel plezier samen in Ghana. Geniet ervan. Groetjes Thea en Fred

Bert en Johanna

Nou nou, wat kun je weer smeuig schrijven :-)
Geniet er van en pas goed op elkaar.
Grtz Bert en Johanna

Adrie en Henk

Hoi Nina en Salim. Wat hebben jullie weer een mooi verhaal Hoop dat jullie het koffer weer terug hebben. Geniet samen lekker van jullie vakantie En pas goed op elkaar. Gr

Maaike

Hi Nina,
Leuk om je avontuur weer te volgen en super dat Salim nu met je mee is!
Liefs uit Leiderdorp

Truus van Creij

Hoi Nina, Zijn de koffers er al ? Wat is het toch leuk om jullie verhalen te lezen. Als je nog twijfelt wat je wil worden, je kunt altijd nog een boek uitgegeven. Fijne tijd samen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active