ninaderks.reismee.nl

Weekendtrip Wachiau

Hoihoi,

Sorry dat ik zo lang niet meer geschreven heb. De motivatie om weer te schrijven was even weg ;)

Terwijl ik wel heel veel te vertellen heb over al het moois wat ik hier de afgelopen 4 weken heb meegemaakt. Als ik nu nog alles gedetailleerd wil vertellen, ben ik een paar dagen aan het schrijven en jullie een paar uur aan het lezen, dus het worden samenvattingen. ;) Hieronder mijn eerste verhaaltje over het weekendtripje.

Samen met Marly en Alda zijn we een weekendje naar Wachiau geweest. Liften, niet echt onze specialiteit. Na 20 minuten kwam er eindelijk een auto aan die ook nog voor ons stopte en naar dezelfde bestemming ging, ideaal. Toen we met zā€™n vieren op de achterbank zaten, werd het iets minder ideaal en besloten we toch maar in Tamale uit te stappenen een Trotro te pakken. Na 3 uurtjes wachten zat de Trotro eindelijk vol ;) en om 19:00 kwamen we aan in Wa.

Hier heeft Survivor ons naar een restaurantje gebracht. (Survivor is de jongen die ons altijd naar Suluya bracht. Hij was 2 weekjes op bezoek bij zijn familie in Wa) Survivor heeft ook een taxi voor ons geregeld, die al na 2 straten zijn auto stil zette, want de lichten werkten niet. Het werd gemaakt en we konden vertrekken. Na een tijdje kwam er een hoop rook uit de auto. De motor was oververhit. Litertje water erbij gooien en konden weer verder. Dit gebeurde hierna nog 2 keer, dus de chauffeur was niet meer op zijn aller happiest. Na een tijdje kwamen we eindelijk aan in Wachiau en waren we helemaal bruin door alle pof onderweg, haha. Na lekker gedoucht te hebben zijn we snel ons bedje in gedoken.

De volgende ochtend moesten we om 07:00 bij de tourist office zijn. Maar natuurlijk was daar om 07:30 nog steeds niemand ;) Na een tijdje kwam een man ons vertellen wat de opties waren. Dit ging in een ongelofelijk snel tempo zonder enige emotie op zijn gezicht, dus het was een hele opgave om zijn verhaal te volgen en niet te lachen. Hierna hebben ze ons met de bakbrommer naar het gasthuis gebracht. Ofja gebracht, we werden gedropt en konden wachten tot onze gids kwam met meer uitleg.

Toen de gids er was, heeft hij onze een rondleiding geven door het dorpje en konden we de traditionele gezinnen bezoeken. Vroeger was het traditie om een stuk hout onder je lip te plaatsen. Er waren nog 3 vrouwen die dit nog steeds hadden. Wij hebben een vrouw mogen ontmoeten. Heel apart om te zien. Het was een hele lieve en duidelijke gids, dus daar waren we blij mee. Hierna waren we allemaal doodmoe. Nog niet veel uitgevoert, maar het warme weer trekt veel energie.

Na de middag heeft de gids ons weer opgehaald voor de kano safari. We gingen op zoek naar de nijlpaarden. Het was heel rustgevend op de rivier, behalve als Ilse weer eens ging schommelen in de kano ;) Na een tijdje zagen we een groep nijlpaarden in het water. Wauw, dat was echt schitterend. We zijn naar een rots gevaren, waar we een tijdje hebben gezeten. Echt heel mooi waren ze. Op de terugweg zijn we nog eventjes naar de overkant gevaren en hebben we onze voeten op Burkina Faso gezet (Het buurland van Ghana). Een hele ervaring, haha.

ā€™s Avonds zijn ons eigen eten gaan koken, Noodles met groente en vis in tomatensaus. Het smaakte precies als lasange. Anders dan verwacht, maar we hebben echt genoten. Ondanks de buikkrampjes hier en daar.

De volgende ochtend zijn we om 06:00 opgestaan om op vogel safari te gaan. We kregen allemaal een eigen verrekijker, dus we voelde ons echte rangers, haha. De indrukwekkende vogels hebben we helaas niet gezien, maar het was een ervaring :)

Hierna werden we al snel opgehaald met de motorking, want we moesten nog een hele reis terug naar Wulugu. Vanuit Wechiau konden we met de Trotro naar Wa en vanuit daar een Trotro naar Tamale. Laat in de avond kwamen we aan in ons dorpje Wulugu. Het grootste deel van het weekendtripje hebben we gereist, maar het reizen is hier al een hele ervaring op zich, dus we hebben ons goed vermaakt.

Het volgende blog en de foto's volgen snel! Liefs Nina

Ohja, buiten onze facebookpagina hebben we nu ook onze eigen website geintroduceerd. Neem gerust een kijkje!!

www.helpingsuluya.com

Annette, oma van Ilse

Wat zijn jullie ondernemend en leuk weer iets van jullie te lezen.

Mini

Bedankt weer voor het mooie verslag. Wat zul je het in nl. straks saai vinden????.