ninaderks.reismee.nl

Update Mum's care 7 (Kattendiarre in mijn bed)

Toen we terugkwamen van cape coast zagen we dat er weer een nieuw gat in de hordeur was geknaagd... Dit betekent dus dat er weer muizen in onze kamer zijn geweest... Toen we maandag avond buiten zaten, hoorde we Demi opeens gillen. Het zal wel weer een muis zijn. En jahoor, maar dit keer niet 1. Er zaten 3 muizen op mijn stapelbed. Brrrr. Okej we gaan de deur opnieuw met tape dichtplakken en we moeten een kat regelen.

'S avonds zijn we naar Ruth(een van de huismoeders) gegaan om te vragen of we haar Kat mochten lenen. Natuurlijk mocht dat, haha. Ze riep een van de jongens die de kat ging halen en hem in onze handen duwden. Okej, Let's go. We vonden het wel zielig dat we hem zo gingen opsluiten in onze kamer, dus probeerde we hem een thuisgevoel te geven. We hadden een handoek op de grond gelegd waar hij op kon liggen. Niet dat hij daar op ging liggen, maar het was lief bedoeld. Verder hadden we hem bakje water en een la vashe kiri kaasje gegeven. Hij had al de hele avond bij Demi in bed gelegen, maar toen ik binnen kwam, sliep Demi en was ik natuurlijk interresanter. Toen ik echt ging slapen wilde hij zo graag bij me liggen en trok steeds aan mijn klamboe. Ik besloot mijn klamboe maar open te houden, voordat hij hem kapot trok. Hij sprong meteen op mijn bed en viel in slaap bij mijn voeten. Okej prima.

01:30 werd ik wakker, want ik hoorde geluid. Het geluid kwam uit de kat. Hij had gepoept op mijn bed... Ik durfde bijna niet mijn zaklamp aan t zetten. Het was ook nog eens Diaree, waarschijnlijk door het kaasje wat we hem hadden gegeven.. haha. Ik had Demi wakker gemaakt en we kwamen haast niet meer bij van het lachen. Ja wat nu... het is midden in de nacht... Kat eraf, onderlaken eraf, klamboe dicht en maar weer verder slapen.

.

De volgende ochtend hebben we gezellig de poep uit mijn laken gewassen. Hmm.

Die dag zou Tina (onze begeleider) ons om 09:00 ophalen om haar weeshuis te laten zien. Uiteindelijk was het 10:30 voor ze ons ophaalde. Ze had dit keer wel de informatie over de weeshuizen in het Noorden meegenomen, dus nu kunnen Ilse en ik langzaam een keuze gaan maken voor het tweede deel van onze reis. 12:00 kwamen we aan bij Tina's child care. Het is een heel knus weeshuis. Bijna alles is in een gebouw: Eetkamer, slaapkamers, 2 klaslokalen en de keuken. Alleen het verblijf voor de vrijwilligers is apart en toiletten staan een stukje verderop, want die stinken natuurlijk. In totaal hebben ze ongeveer 30 kinderen. Voor de kleintjes komt er een juffrouw naar het weeshuis om les te geven en de grotere kinderen gaan naar de school in het dorp. Een van de huismoeders had onze lunch gemaakt: Jolof(rijst met kip), erg lekker. De terugweg heeft Tina ons het leegstaande weeshuis 'Helping Hands' laten zien. Een paar jaar terug zijn alle kinderen van Helping Hands naar Mums care overgeplaatst. Dus het was leuk om te zien waar ze nu precies gezeten hebben.

'S avonds besloten we tot 12 uur wakker te blijven, omdat de volgende dag mijn verjaardag was :p. Demi had een serie op haar usb staan, dus die zijn we 's avonds op het balkon te gaan kijken. Toen ik het balkon op liep hadden ze alles versierd met ballonnen. Ook hadden ze een pak koekjes, pringles en 4 flesjes drank gekocht. Superlief. Ze hadden zelfs mijn stoel versierd met ballonnen, haha. Eerst hebben ze om 22:00 voor me gezongen, want toen was ik in Nederland jarig. Daarna om 00:00 nog een keer, want toen was het echt mijn Verjaardag :)

.

Woensdag ga ik nooit naar school, maar ik had belooft om 's middags langs te komen vanwege mijn verjaardag. Ik heb koekjes uitgedeeld in de klas en armbandjes met ze gemaakt. Ze vonden het helemaal geweldig. Daarna riep mijn lerares een klas hoger erbij en hebben ze met z'n allen voor mij gezongen en gedanst, heel leuk.

Na school zijn we de Meloenen gaan snijden die ik voor de kinderen in mums care had gekocht. Eva deed al de hele tijd een beetje raar. Ze had geen tijd om de muziekboks aan te sluiten, want ze moest daar helpen. Ik dacht echt wat ben jij je aan het aanstellen, haha. Toen ik en Demi met onze dienbladen aankwamen stonden alle kinderen op mij te wachten met een ballon en begonnen ze happy birthday te zingen.

Echt superlief. Nadat de kinderen de meloen op hadden gesmuld, (Op is helemaal op, dus ook de schil, haha) zijn we spellen met de kinderen gaan doen. Het zag er heel feestelijk uit met al die ballonnen. De kinderen waren ook heel lief voor mij die dag. Als er niemand in de buurt was, kwamen ze mij een soort van zelfgemaakte envelop brengen met een geheime boodschap erin, echt schattig.

.

Deze week hebben we ook een hoop op school meegemaakt. Een kind bij mij in de klas had zich helemaal ondergepoept, dus kleren uitwassen, kind schoonmaken en wachten tot haar jurkje droog was. Ik heb hierdoor de halve dag met een naakt kind in mijn klas les gegeven ;)

Na de lunch vertelde Demi's lerares tegen haar dat ze naar de Directeur moest. Tot morgen en toen was ze weg. Oh huh tot morgen?? Ze komt helemaal niet meer terug vandaag... Demi heeft dus de hele middag een volle klas met hysterische kinderen onder controle proberen te houden, haha.

Die dag daarna kreeg Ilse een appje van haar Leraar: Hij moest vandaag naar Kasoa, dus ze kon wiskunde, engels en schrijven met de klas doen. Tot de eerste pauze ging het super, maar hierna kregen de kinderen ruzie. Ze weten dat wij niet slaan, dus de kinderen luisteren soms echt niet naar ons. Het was echt een klein drama, maar gelukkig waren ze 's middags vrij van school. De volgende keer maar even tegen de leraar zeggen dat wij er zijn om te helpen en niet om het helemaal over te nemen, haha.

.

Vrijdag kwamen er twee belgische vrijwilligers: moeder(Conny) en dochter(Evelyn). Evelyn was hier al 3 keer geweest. De laatste keer was al 4 jaar geleden, dus alles en dan ook alles was anders, vertelde ze. Toen was er nog maar 1 gebouwtje, dus ze sliep echt nog samen met de kinderen op de grond en douchte ze nog buiten achter een muurtje.

We hebben het erg gezellig met z'n allen en het is sowieso al leuk om naar hun Belgische stemmetjes te luisteren ;) Mama conny zorgt goed voor ons :p

Reacties

Reacties

Mini van Creij

Ongelofelijk Nina wat jij allemaal beleeft!!! En zoals je het voor ons beschrijft kunnen wij meegenieten!! Dank voor je mooie verhalen!

Annie Derks

goede avond Nina
Wat fijn om een berichtje te krijgen en zodoende kon ik lezen dat je jarig bent geweest. Nina van harte proficiat met je verjaardag en fijn dat je die twee keer mag vieren een keer in het Nederlands en een keer in Ghana leuk zeg. maar ik lees ook dat er van alles gebeurd met kinderen de kat en de muizen en niet te vergeten de poeperij maar jullie hebben gelukkig overal een oplossing voor [super]Nina ik ben trots op je. en hoe is het met je haren zitten er de vlechtjes er nog allemaal in?
We wachten het volgende bericht met spanning af.
Lieve groetjes Oom Cor en Tante Annie

Stephanie Mairlot

Hoi wat leuk om te lezen!!!
Zorg goed voor mijn mama Conny en zus Evelyn!!!!

Lotte

Ohhhh Nina, ik heb zo moeten lachen om je kat en muis verhaal! GE-WEL-DIG!!
Het blijft genieten, die verhalen van jou! En wat gaat de tijd snel, over ruim een maand komen pap en mam jouw kant al op! Liefs en een x van je nicht

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active