ninaderks.reismee.nl

Update Mum's Care 5 (Klaslokaal oppimpen!)

Al dik een maand in Ghana! De tijd gaat echt super snel, heel gek.

Dag 31 t/m 35

Op dinsdag en donderdag heb ik op school het klaslokaal opgepimpt. De muren waren helemaal leeg, dus nu hebben we met verf het alfabet, figuurtjes, nummers enz op de muur geschilderd. (Zie foto's) Een leraar van een andere andere klas(Hayford) was erg creatief, dus hij kwam mij steeds helpen. Terwijl er gewoon nog een volle klas met kinderen in zijn lokaal zat, haha. Daarna hebben we ook nog de handjes van de kinderen met verf op de muur gezet. Ze keken met open mond toen ik verf op hun kleine handjes smeerde, haha heel leuk was het. De juffrouw van mijn klas(Jennifer) was een beetje terughoudend, maar uiteindelijk is het me toch gelukt om ook haar hand op de muur te zetten. Uiteindelijk vond ze het stiekem best leuk ;)

In Nederland zijn we gewend dat kinderen van 4 jaar veel spelen op school, maar hier gebeurt dat totaal niet. Ze krijgen gewoon echt leerstof, maar het gaat hier wel allemaal wat slomer. Ze hebben 1 excercisebook voor de hele klas. Dus elke keer als er ze een opdracht gaan maken, moet het eerst in hun eigen schriftjes worden overgeschreven. Tijdens het uitdelen van de schrifjes oefen ik meteen de namen, maar soms is dat best ingewikkeld. Bijna iedereen in Ghana heeft namelijk 2 namen. 1 Ghanese naam: Die verwijst naar de dag van jou geboorte. (Ik ben op maandag geboren, dus mijn Ghanese naam is Adwoa). En een Engelse naam die de ouders gekozen hebben, zoals wij dat gewend zijn.

We eten trouwens niet meer onder de mooie overkapping. Onze gastmoeder runt sinds kort een guesthouse 100 meter verderop. Onze huismoeder kookt voortaan in het gasthuis, dus is het handiger als wij het daar opeten. Maar het is heerlijk om daar te zitten, je hebt mooi uitzicht en ze draaien heel vaak muziek. (De muziek die ze in Ghana draaien is altijd leuk :p)

Woensdag is er ook een nieuwe vrijwilligster gekomen, Ilse. Nu zijn we met 4! Ze gaat bijna de zelfde periode als mij naar het Noorden, dus waarschijnlijk gaan we naar het zelfde project. Vrijdag hebben we haar het dorpje laten zien en daar heb ik besloten dat ik bij een plaatselijke kapper mijn haar ga laten doen. Wat precies, dat moet ik nog eventjes kijken en dan zien we wel of het mooi of totaal niet mooi wordt, haha.

Reacties

Reacties

Annie Derks

Goede morgen Nina
Als ik dit berichtje schrijf is het in Wanroij Zondag 16 Oktober 8.52 uur. De zon schijn op mijn computer maar het is buiten maar 10 graden. Vanmiddag gaan Ome Cor en ik een eindje fietsen bewegen dat is goed voor ouwe minsen.
1 November stop ik hier op de lookant met het vrijwilligers werk dan heb ik het 28 jaar gedaan.
Nina ik ben blij met je berichtjes uit Ghana en lees dat het goed met je gaat creatief bezig met de kinderen,leuk zeg.
ga zo door en geniet er van.
nu ik wens je het aller beste ende hartelijke groeten en een knuffel van Ome Cor en mij[voel je het] doej.

Lidi(moeder van eva)

Dag Nina,
Ik heb zojuist jouw verhalen gelezen. Heel leuk en grappig. Jij beschrijft het net weer een beetje anders, dus een leuke aanvulling op eva's verhalen.
Heel veel plezier verder en houd elkaar maar een beetje in de gaten.
Groetjes, Lidi

Tante Annie

Hoi Nina
Als ik jou verhaaltjes lees wordt ik blij van binnen wat gaat het toch goed met je. En ook al naar de kapper geweest met zoveel vlechtjes leuk zeg. Kom je volgend jaar met al die vlechtjes naar huis maar dan ken ik je misschien niet meer.Maar wat gaat de tijd toch snel alweer november het weer is hier voor de tijd van het jaar redelijk goed.Verder wens ik jou met je kindjes en bewoners van Ghana het aller beste!!!

Lieve groetjes Ome Cor en Tante Annie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active