ninaderks.reismee.nl

Kokrobite beach + een mega scary hotel

Hey vriendjes en vriendinnetjes,

Laten we beginnen met het goede nieuws. Mijn koffer is terug !! 2 dagen later dan gepland, maar zoals ze hadden beloofd kregen we een compensatie in de vorm van geld, dus je hoort ons niet klagen.

We hebben erg genoten in het mooie Krokobite garden guesthouse. Het wordt gerunt door een Italiaans gezinnetje. Ook de kinderen helpen mee in het weekend en doordeweeks krijgen ze thuisschool. Erg leuk om te zien. Als de bazen van huis zijn, is het tempo van de ghanese werknemers een stuk lager, hihi. Dus zitten er goed bovenop.

Ook hebben we een Nederlandse man ontmoet. Hij heeft veel agrarische projecten in verschillende landen van Afrika, maar het was zijn eerste keer in Ghana. Hij schrok heel erg van de milieu vervuiling in Ghana, dit had hij tot nu toe nog nietzoerg gezien. We wisten dat hij met z'n partner hier was, want we zagen ze al knuffelen en kusjes geven. Uiteindelijk vertelde hij dat ze zaken partners waren. Toen wisten wij al genoeg, betalen in natura. :p

Ik merk dat ik nu veel minder aandacht krijg nu er een blanke man bij is, haha. De ghanese vrouwen noemen Salim een 'hot man'. En ook alle mannen vragen hem: 'Doyou want to be my friend'. Maar Salim denkt dat het een versiertruc richting mij is.

Zaterdagavond was er een reggaebandje in Big Milly's. Daar moesten we natuurlijk bij zijn. Een biertje van 0,65 liter was maar €1,50, dus het werd al snel erg gezellig!! Salim heeft zelfs met mij mee gedanst. Hij kon goed afkijken bij de Ghanezen. Big Milly's is een guesthouse, waar ik twee jaar terug ook heb geslapen. Er is veel veranderd.Zostond er bijvoorbeeld een biljart tafel. Salim en ik konden het niet laten om een potje te spelen. En je mag 1 keer raden wie er gewonnen heeft ;)

We konden bij het guesthouse niet met de pin betalen en kwamen erachter dat we net niet genoeg geld hadden voor de volgende dag. Oepsie! De dichtsbijzinde pinautomaat was een uur verder. Dus heb ik Salim op padgestuurd ;)Dat was nog een hele opgave. Eerst een shared taxi, dan een trotro en dan nog een lang stuk wandelen. En dat tussen al die hectiek, maar het is hem gelukt en hij is heelhuids terug gekomen.

Maandag zijn we vertrokken naar onze volgende bestemming New Tafo. Het was een klein guesthouse in een klein dorpje. De taxichauffeur zette ons af en daar stonden we dan in het pikke donker in the middle of knowwhere. Op google maps stond dat we op de goede plek waren, maar alle poorten waren dicht en er stond nergens een bord met guesthouse. Naar verschillende keren gebeld te hebben kregen we weinig of geen respons. Een straat verder hebben we bij een huis aangeklopt waar we licht zagen branden. Deze man had nog nooit van het guesthouse gehoord. Hij heeft via de telefoon uitgelegd waar we stonden en gevraagd of iemand ons kwam ophalen. De man vertrouwde het niet en is het stukje met de auto meegereden. Ook heeft hij ons zijn nummer gegeven voor het geval dat er iets zou gebeuren. Nou dat maakte ons niet geruster, haha. Maar wel een heel avontuur ;)

Toen we naar binnen liepen was het pikke donker, maar je zag wel dat er verschillende kamers waren. De kamer zelf was niet super luxe. Ofja eigenlijk het tegenovergestelde. Schimmel op de muren, kapotte vloerbedekking en er stond een kast met allemaal spullen erin. O.a. een tang, lucifers, boeken en zelfs een tijdschrift van 2006. Ook was er een mysterische kast die niet open kon. Haha, waar waren we nu weer beland. Maar we konden houten balken voor de deur doen, wat Salim erg fijn vond. Hij had het gevoel dat we in een enge film beland waren. Al met al hebben we heerlijk geslapen de eerste nacht.

Reacties

Reacties

Nicole

Whahaha ik lig dubbel om je verhalen. Ben een beelddenker ????. Veel plezier nog saampjes. X

Mariette Ossenblok

Haahahahaha spannend maar toch relaxt genieten weer van jou verhalen

Lotte (nicht) en Berrie

Wat een heerlijk verhaal weer. Ik zie t zo ook voor me. Je kan wel zien dat we nichtjes zijn..ik hou daar ook wel van. Toen ik mijn reizen maakte vond ik zoiets ook allemáál te gek. Uiteindelijk komt het toch wel weer goed haha en slaap je toch wel ! Geniet ze...
Lieve groet van ons!!

Tante Annie

Nina wat een verhalen maar wel fijn dat je niet alleen bent Salim is je bescherm engel
hij zal versteld doen staan dat jij al een keer deze reis alleen gemaakt hebt.
geniet samen en we zijn straks weer super blij als je weer thuis bent.

Lieve groetjes Nina en Salim van Ome Cor en tante Annie.

Immanuel

Guys, i love the storys

Demi

Ooh ik wil ook terug.. wat geweldig om te lezen weer. En wat brengt t n hoop herinneren terug.

Ik hou je verhalen goed in de gaten. Ga je ook nog naar Senya??

Nina

Hey Deem,
20 december kom ik aan in Wulugu. Daar blijf ik ongeveer 10 dagen.
Begin januari zijn we in het zuiden. We gaan sowieso naar Senya, maar we weten nog niet welke dag precies.
Xjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active