ninaderks.reismee.nl

Update Mum's Care 6 (Nieuw kapsel!!)

Dag 36 t/m 40

Zondag zijn we weer naar de kerk geweest. De kinderen van het weeshuis kregen in een openlucht kerkje naast onze kerk les over de bijbel enz. We hebben de kinderen daar naar toe gebracht en zijn hierna naar onze eigen kerk gegaan. We kwamen ze ophalen in mums care en ze zagen er zo schattig uit! Wij smolten helemaal weg. De meiden droegen mooie jurkjes en hadden zichzelf opgetut(tot hoever ze zich kunnen optutten). De jongens hadden ook nette kleren aan en kleine Kelvin had zelfs een pak aan. Te schattig ! (Zie foto's) Het was die dag echt super warm en er was geen windvlaagje te bekennen, dus hebben we koud water voor de kinderen gekocht. Iedereen had het zweet op zijn voorhoofd staan. De kinderen, maar wij ook. Ze willen tijdens het lopen namelijk nog steeds allemaal je handje vasthouden, hoe warm het ook is. :) Het was de eerste keer voor Ilse in de kerk, dus erg leuk. Ik heb ook opnieuw volop genoten. Later zijn we weer met de kinderen teruggelopen.

Maandag ben ik naar het dorpje gelopen om medicijnen te kopen. Ik heb namelijk ringworm in mijn hals, waarschijnlijk overgenomen van de kinderen door al het knuffelen ;) Dit was niet het enige waarom ik naar het dorp ging. Ik ging ook naar de kapper !!!!!! Van te voren had ik al een beetje rondgekeken en ben dus rechtstreeks naar de kapster gelopen die ik het meest vertrouwde, haha. Ik vroeg of dat ze mijn haar wilden doen en natuurlijk wilde ze dat. Ik wees een foto aan en vroeg of het mogelijk was. Het enige antwoord was ja en ze vroeg meteen welke kleur extensions ik wilde. Ik kon uit 3 dingen kiezen blond, bruinrood of de 2 kleuren mixen. Een best wel een heftige keuze die ik hier zo uit het niets moest maken, dus ik vroeg haar om advies. Ze vond mixen mooi en ik stemde daarmee in. Ik kon gaan zitten en ze ging meteen aan de slag. Oké nu gaat het echt gebeuren!! Normaal durf ik echt niet mijn kapsel compleet te veranderen. Dan is 10 cm eraf knippen al heftig. Hier verandert iedereen zijn haar om de twee weken, dus ik dacht waarom niet :p Eerst ging ze de twee kleuren mixen. (Zie foto's) Ik keek naar het haar en dacht: Oké dat daar is over 2 uur mijn kapsel, pittig vreemd, maar wel best cool ;) Hierna ging ze de vlechtjes maken d.m.v. het nep haar samen te voegen met mijn haar. Ik heb nog nooit iemand zo snel vlechtjes zien maken, sow wat ging dat vlug! Ze waren heel lief voor mij en zeiden dat het er mooi uit ging zien, want ik had ze verteld dat we in Nederland niet gewend zijn om je haar zo vaak compleet te veranderen.

Toen ik de een paar dagen geleden was kijken in haar kapsalon vertelde ze dat het 2 uur duurde. Maar ik denk dat ze 2 uur per extension bedoelde, want na 3 uur(17:00) vroeg ik hoelang het nog duurde, zei nog een heel uur. Mijn eten stond al warm te wachten n uiteindelijk was het 18:30 toen ze klaar was. Dit zorgde ervoor dat ik in het pikkendonker terug moest lopen met een mobiel die elk ging uitvallen. Dus vertrekken maar met mijn zaklampje. Dit keer kwam ik zonder verkeerd te lopen rechtstreeks bij het gasthuis terecht. Toen ik aan kwam vonden ze mijn haar helemaal geweldig en het eten stond al warm voor mij klaar op te tafel, super lief!

De volgende dag heb ik het aan de kinderen en de huismoeders late zien. Toen ik aan kwam lopen 's ochtends keken ze met open mond en zeiden ze: Nina, nina, your hair is beautiful. Een jongetje had me niet meer herkend en vroeg What is your name. You know my name, it's Nina. Owh... you changed your hair. Haha het was heel schattig.

Later die ochtend onderweg naar mijn klas, riep een vrouw mijn naam. Het leek alsof ze me al kende. Ik liep erheen en toen zag ik het pas, de juffrouw van mijn klas !! Ze had haar kapsel compleet veranderd, waardoor ik haar helemaal niet had herkend. Heel toevallig dat we op dezelfde dag ons kapsel hadden veranderd.Dezelfde dag hebben we een klassenfoto gemaakt. De achterste rij kinderen moest staan en de voorste rij zitten. Appeltje eitje zou je denken, maar met zo'n jonge kinderen is dat toch iets moeilijker, haha. Het heeft wel leuke foto's opgeleverd(zie album: mum's care)

Dinsdag avond was de laatste avond van Sarah(Ze gaat de laatste weken van haar reis in het Noorden helpen). Eerst zijn we naar Comfort gegaan om afscheid te nemen. Het meisje wat 200 meter verderop woont en ons regelmatig komt opzoeken. Ze woont in een groot huis met veel anderen en ze hebben allemaal een eigen kamer waar ze in wonen. We werden zoals altijd met open armen ontvangen en er werd volop gepraat en gelachen, heel leuk :) We zijn nog even naar de kinderen geweest en hierna hebben we een soort van feestavondje gehad. Eva had namelijk wijn gekocht! (Het was Eva-wijn, dus die fles moest ze gewoon hebben) Ik had een pot nutella voor op de boterham, dus we besloten om koekjes te kopen en dat in combinatie met de chocopasta te eten. Eind van de avond was de pot zo goed als leeg en voelde we ons super slecht door de buikpijn, Haha.

Woensdag kwam Tina lieve Sarah ophalen:(, maar ook kwam ze een nieuwe vrijwilligster uit Holland brengen:). Tina zou ons die dag eigenlijk haar weeshuis aan ons allemaal laten zien, maar toen ze hier was kregen we pas te horen dat het een week werd verzet, haha. Maar we zijn al een beetje gewend aan de genezen, dus hadden het al als optie open staan.

Die avond toen Demi naar onze slaapjamer liep, zag ze een muis van mijn hoogslaper afspringen en wegglippen uit de kamer. Toen ze naar buiten rende om het te vertellen, werden we lichtelijk panisch. We hadden zojuist een beetje geaccepteerd dat er muizen op de grond liepen en nu dit...

Het verklaarde ook dat er een paar dagen geleden gaten in mijn jumpsuite en onderbroeken zaten. Toevallig gingen we toen de kleren van de kinderen maken. Toen dacht ik, dan kan ik net zo goed mijn eigen kleren ook naaien. Ik zei nog een paar keer tegen Eva: 'Het lijkt echt of muizen hierin hebben geknaagt. Nee dat kan niet, want die muizen kunnen nooit zo hoog komen, dus wel.... We hebben onze slaapkamer deuren gecontroleerd en de gaten in het gaas dicht getaped.

'S nachts heb ik van alles gedroomt. Dat er een hele grote muis in mijn kamer stond, ohnee hij is veel te groot voor een muis, dus het is een kip. Nee nina, je bent gewoon aan t dromen, er is niks. Later die nacht een beest naast mijn kussen. Ohnee het is gewoon een hoofdlampje. De volgende ochtend hebben we aan de buitenkant het gaas voor de ramen gechekt op gaten. Hierna nog de duidelijke afspraak gemaakt om altijd de slaapkamerdeur te sluiten en we voelden ons al iets veiliger.

Toen ik 's middags mijn was ging doen heb ik mijn mobiel in het water laten vallen, dus paniek !! Meteen afgedroogd, achterklepje er proberen af te halen, ohnee huawei heeft geen achterklep, dus telefoon bijna uit elkaar getrokken. Later aan Deborah(onze huismoeder) een bakje met rijst gevraagd om mijn mobiel in te leggen. Ze zal wel gedacht hebben, wat is dit nu weer voor iets raars, haha. Na 4 dagen in de rijst werkt hij het weer op een paar kortsluingen na! Ik loop dus een beetje achter met mijn blog. Ons weekendtrip in cape coast was echt super, dus het komt er spoedig aan!!

Reacties

Reacties

Mariette

Wat n mooie foto s weer schitterend .
Je blog is zo leuk zo gezellig we kunnen met jou meegenieten want genieten doe je zeker te weten xx

mama

Wat een verhaal weer. Inderdaad wat schattig dat jongetje in zijn pakje:) Ik ben benieuwd hoe lang je haar blijft zitten. Ziet er mooi uit. Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat. 141 vlechtjes! Dan moet je echt geduld hebben.
Veel plezier nog xxx

mariet

Wat heb je weer een leuk en grappig verhaal geschreven. Je haar ziet er erg leuk uit. Geniet nog maar lekker en succes met alles.

Truus Willems

Hoi Nina
Wat een leuk verhaal weer. Ook je haren zijn mooi. Geniet ervan. Ook van je verjaardag morgen. Eindelijk 18 jaar. Alvast van harte gefeliciteerd ook van Lambert.

Deem

Goed verhaal, echt super leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Geniet er nog van he!

Els Baltussen

Leuke verhalen Nina. Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
Mooie foto's. Die vlechtjes staan je inderdaad heel goed.
Fijne verjaardag morgen. Maak er maar een leuk feestje van maar dat gaat jou wel lukken :)
Groetjes uit Wanroij.

Toon en Diny

Het is altijd boeiend om jouw verhalen te lezen. Wij hebben je nieuwe kapsel bewonderd.
Wij willen jou van harte feliciteren. Vieren ze in Ghana ook verjaardagen?
Groetjes Toon en Diny.

Maaike

Ha Nina, dank voor het delen van al je avonturen en alvast een hele fijne verjaardag gewenst!!

Irma Nooijen

Jouw ervaringen en belevenissen schrijf je mooi verwoord op, leuk om te lezen! Geniet van je bijzondere avontuur:)

Adrie en Henk

Hoi Nina Wat maak jij toch veel mee. En jij schrijft er zo mooi over. Nog net op tijd om jouw te feliciteren met jou verjaardag Geniet er van. En van harte gefeliciteerd Gr Henk en adrie

Lotte

Hey Nina...sorry paar dagen te laat...maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag...wauw 18 jaar geworden..en dat ook nog in Ghana..cool!
Ik geniet ook nog steeds enorm van je verhalen. Heerlijk om dit te mogen lezen. En die vlechtjes...wat staan ze je goed! Prachtig...
Tot de volgende keer, meissie! xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active